Regulamin

Obowiązuje od: 26 czerwca 2025

Art. 1
[Postanowienia ogólne]

1.

Cabinest spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Krakowie, adres rejestrowy: Al. Powstania Warszawskiego 15, 31-539 Kraków, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0001170258, której dokumentacja rejestrowa przechowywana jest przez Sąd Rejonowy dla Krakowa-Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, posiadająca numery NIP 6751812931 i REGON 541579142, mająca kapitał zakładowy 50.000 zł oraz dane kontaktowe: [email protected] i nr tel.: 660 560 321(dalej: „Cabinest”), jest właścicielem Platformy Cabinest i podmiotem świadczącym na rzecz użytkowników usługi za pomocą tejże Platformy.

2.

Cabinest świadczy usługi na rzecz użytkowników Platformy Cabinest w zakresie i na warunkach określonych w niniejszym regulaminie (dalej: „Regulamin”).

3.

Usługa świadczona jest wyłącznie za pomocą Platformy Cabinest dostępnej pod adresem https://cabinest.pl oraz ewentualnych aplikacji stworzonych w tym celu przez Cabinest.

4.

Użytkownik Platformy Cabinest zobowiązany jest przed skorzystaniem z usług świadczonych przez Cabinest, w tym w szczególności przed rejestracją swojego konta użytkownika na Platformie Cabinest, zapoznać się z Regulaminem, Polityką prywatności oraz innymi dokumentami określającymi sposób korzystania z Platformy Cabinest.

5.

Użytkownik Platformy Cabinest zobowiązuje się do przestrzenia Regulaminu oraz innych dokumentów określających sposób korzystania z Platformy Cabinest.

6.

Cabinest świadczy wyłącznie usługi pośrednictwa w nawiązywaniu relacji gospodarczych pomiędzy Użytkownikiem zainteresowanym skorzystaniem z Obiektu a Gospodarzem. Usługa pośrednictwa realizowana jest za pomocą Platformy Cabinest.

7.

Cabinest nie świadczy usług turystycznych. Umowy na usługi turystyczne i inne związane z Obiektem są zawierane bezpośrednio pomiędzy użytkownikami Platformy Cabinest a Gospodarzami. Jeśli Użytkownik dokonuje Rezerwacji, to umowa w tym zakresie zawierana jest bezpośrednio pomiędzy tym Użytkownikiem a Gospodarzem. Cabinest nie jest zatem stroną umowy na świadczenie usług turystycznych i innych związanych z Obiektem oferowanych na Platformie Cabinest.

8.

Platforma Cabinest skierowana jest zarówno do osób fizycznych będących konsumentami, jak i dla innych osób (w tym osób prawnych). W ramach Platformy Cabinest umieszczane są informacje na temat Obiektów i możliwości korzystania z nich wraz z cenami i zakresem dostępności. Cabinest nie występuje jako organizator, wynajmujący, sprzedawca czy inny partner umowy zawieranej za pomocą Platformy Cabinest przez Użytkownika z Gospodarzem.

Art. 2
[Definicje]

1.

Na potrzeby Regulaminu (jeśli w jego treści nie wskazano inaczej) przyjmuje się następujące definicje:

a)

Gość – osoba korzystająca z Obiektu będącego przedmiotem Rezerwacji (Gościem może być zarówno Użytkownik, jak i inne osoby trzecie pod warunkiem, że spełniają wymogi korzystania z Obiektu przewidziane przez Platformę Cabinest oraz ewentualne regulaminy lub zasady korzystania z Obiektu określone przez Gospodarza;

b)

Obiekt – obiekt turystyczny, który służy jego Gospodarzowi (właścicielowi, użytkownikowi, dzierżawcy lub innemu podmiotowi mającemu do tego stosowny tytuł prawny; dalej: „Gospodarz” lub „Gospodarz Obiektu”) do świadczenia usług turystycznych oraz innych związanych z tym obiektem na rzecz Użytkownika i którego podstawowe informacje dostępne są na Platformie Cabinest w taki sposób, by możliwe było dokonanie Rezerwacji tego Obiektu przez Użytkownika za pomocą Platformy Cabinest;

c)

Platforma Cabinest – platforma rezerwacyjna znajdująca się pod adresem internetowym https://cabinest.pl wraz z jej podstronami, pod którymi Cabinest prowadzi platformę internetową będącą własnością Cabinest i umożliwiająca świadczenie usług na rzecz Użytkowników zarówno przez Cabinest, jak i przez Gospodarzy.

d)

Potwierdzenie Rezerwacji – dokument (w szczególności wiadomość przesłana drogą elektroniczną) określająca szczegółowe warunki Rezerwacji przesyłana Użytkownikowi dokonującemu Rezerwacji przez Cabinest (takie jak np. informacje o długości pobytu, informacje o opłacie za zarezerwowany pobyt, liczbie Gości);

e)

Rezerwacja – rezerwacja za pomocą Platformy Cabinest usług turystycznych i innych związanych z Obiektem świadczonych przez Gospodarza na rzecz Gości;

f)

Użytkownik (lub Użytkownik Platformy Cabinest) – podmiot będący osobą fizyczną mającą co najmniej 16 lat, osobą prawną albo jednostką organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, który korzysta z usług Cabinest oferowanych i świadczonych za pomocą Platformy Cabinest;

2.

Wyrażenia lub zwroty niezdefiniowane w Regulaminie mogą mieć znaczenie przypisywane im przez prawo, a przy braku takiej definicji powinny być rozumiane zgodnie ze znaczeniami obowiązującymi w branży teleinformatycznej, prawniczej, turystycznej, gastronomicznej i hotelarskiej.

Art. 3
[Korzystanie z Platformy Cabinest]

1.

Korzystanie z Platformy Cabinest nie wymaga rejestracji na Platformie Cabinest. Bez rejestrowania się i bez logowania możliwe jest zapoznawanie się z informacjami na stronie Platformy Cabinest, oglądanie Obiektów czy wstępne określenie parametrów usługi turystycznej lub innych usług dodatkowych. Niemniej do dokonania Rezerwacji niezbędne jest posiadanie konta użytkownika na Platformie Cabinest.

2.

Skuteczne dokonanie Rezerwacji nie jest możliwe bez uprzedniego założenia konta przez Użytkownika lub założenia go w trakcie procesu dokonywania Rezerwacji.

3.

Korzystanie z Platformy Cabinest jest bezpłatne dla Użytkownika. Niemniej w przypadku, gdy Użytkownik dokonuje Rezerwacji może być od niego pobrana opłata (np. opłata serwisowa lub prowizja), której wartość prezentowana jest użytkownikowi podczas procesu dokonywania Rezerwacji.

4.

Cabinest wskazuje, że nie weryfikuje podanych osobowych, niemniej ma prawo odmówić świadczenia określonych usług lub dokonywania Rezerwacji bez podania przez Użytkownika określonych danych osobowych lub w razie podania danych nieprawdziwych, zarówno dotyczących Użytkownika, jak i Gości.

5.

Platforma Cabinest może zawierać funkcjonalności pozwalające na informowanie Użytkowników o zdarzeniach związanych z Platformą Cabinest, Cabinest, Obiektami lub Gospodarzami Obiektów. W szczególności taką funkcjonalnością może być newsletter, powiadomienia e-mail, wiadomości SMS, powiadomienia push na urządzeniach mobilnych czy powiadomienia w ramach przeglądarek internetowych. Użytkownik, aby otrzymywać takie powiadomienia, może wyrazić zgodę na ich otrzymywanie od Cabinest. Te powiadomienia stanowią informację handlową w rozumieniu art. 10 ust. 2 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Niezależnie od powyższego, Użytkownik może otrzymywać powiadomienia o zdarzeniach o charakterze technicznym lub innych związanych z funkcjonowaniem Platformy Cabinest, np. informacje o planowanych pracach serwisowych czy zmianach Regulaminu.

6.

Z danego konta użytkownika może korzystać tylko jeden Użytkownik. Użytkownik nie może udostępniać danych dostępowych do konta osobom trzecim.

7.

Do korzystania z Platformy Cabinest niezbędne jest spełnianie następujących wymagań technicznych:

a)

posiadanie komputera (lub innego urządzenia teleinformatycznego) z dostępem do sieci Internet,

b)

posiadanie własnego adresu e-mail,

c)

zainstalowana przeglądarka internetowa na komputerze (lub na innym urządzeniu teleinformatycznym),

d)

włączenie w przeglądarce internetowej plików cookies (przynajmniej w niezbędnym zakresie) oraz JavaScript.

Art. 4
[Treści na Platformie Cabinest i odpowiedzialność z tym związana]

1.

Wszystkie treści zamieszczone w Platformie Cabinest (w tym związane z usługami świadczonymi przez Cabinest, jak i przez Gospodarzy), są chronione prawami własności intelektualnej. Majątkowe prawa autorskie do tych treści przysługują Cabinest lub Cabinest posiada stosowne licencje od podmiotów uprawnionych, w szczególności Gospodarzy lub Użytkowników, którzy wprowadzili swoje treści do Platformy Cabinest.

2.

Cabinest dokłada wszelkich starań, by informacje znajdujące się na Platformie Cabinest były precyzyjne i dostarczały wszystkich potrzebnych danych na temat Obiektów oraz możliwości skorzystania z nich. Niemniej z uwagi na okoliczność, że części zamieszczana jest samodzielnie przez Gospodarzy lub przez Cabinest w oparciu o przekazane przez Gospodarzy materiały i informacje, Cabinest nie udziela żadnych gwarancji, wyraźnych ani dorozumianych co do poprawności tych danych, ich kompletności, aktualności, niezawodności, przydatności do określonego celu lub innych.

3.

Cabinest wskazuje, że informacje zawarte na Platformie Cabinest mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią wiążącej oferty handlowej ze strony Cabinest lub Gospodarza w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego.

4.

Cabinest uprawniona jest w każdym czasie modyfikować informacje znajdujące się w Platformie Cabinest, w szczególności w sytuacji pozyskania wiedzy, że dane są nieaktualne, przestarzałe lub wprowadzające w błąd. Informacje takie mogą być również usunięte z własnej inicjatywy Cabinest jak i na wniosek uprawnionych podmiotów.

5.

Cabinest może zmieniać strukturę danych i funkcje Platformy Cabinest w każdym czasie, w szczególności w związku z rozwojem Platformy Cabinest i wprowadzaniem udoskonaleń lub nowych funkcjonalności.

6.

Cabinest nie udziela żadnych gwarancji, wyraźnych ani dorozumianych, dotyczących dostępności Platformy Cabinest lub jej funkcji, ani gwarancji, że Platforma Cabinest jest wolna od wad.

7.

Cabinest dokłada starań, by Platforma Cabinest pozbawiona była zagrożeń informatycznych dla Użytkowników, niemniej Cabinest wskazuje, że znaczna ilość informacji i materiałów dostępnych na Platformie Cabinest pochodzi od Gospodarzy lub podmiotów trzecich innych niż Cabinest (w tym innych Użytkowników), co może generować pewne ryzyko informatyczne dla Użytkownika. Z tego względu Cabinest zachęca do należytego zabezpieczenia przez Użytkownika swojego urządzenia końcowego przed zagrożeniami pochodzącymi z sieci Internet. Osoba korzystająca z Platformy Cabinest zobowiązana jest we własnym zakresie wyposażyć się w sprzęt i oprogramowanie niezbędne do korzystania z Platformy Cabinest oraz zabezpieczające ten sprzęt i oprogramowanie przez zagrożeniami z sieci Internet.

8.

Cabinest dokłada starań, by Platforma Cabinest dostępna była w każdym czasie, niemniej mogą wystąpić zarówno zaplanowane przerwy w funkcjonowaniu Platformy Cabinest (np. związane z pracami serwisowymi), jak i niezaplanowane (np. wskutek wystąpienia zdarzeń zewnętrznych od Platformy Cabinest). Cabinest dokłada jednakże starań, by okres niedostępności Platformy Cabinest lub jej funkcjonalności był możliwie jak najkrótszy.

9.

Cabinest oświadcza, że nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne szkody związane z dostępem do Platformy Cabinest lub niemożnością dostępu do niej, w szczególności za szkody w postaci utraconych korzyści. Cabinest w najszerszym dopuszczalnym prawem zakresie wyklucza swoją odpowiedzialność, jak i swojego personelu i niezależnych wykonawców, a także partnerów za wyżej wymienione szkody, niezależnie od podstawy prawnej takiej odpowiedzialności, z wyjątkiem odpowiedzialności za szkody spowodowane umyślnie lub w wyniku rażącego niedbalstwa, i tylko w zakresie dozwolonym przez powszechnie obowiązujące w Rzeczypospolitej Polskiej prawo.

10.

Ograniczenia odpowiedzialności nie mają zastosowania w zakresie udzielonych gwarancji, w przypadku uszkodzenia ciała, zdrowia lub życia w przypadku roszczeń opartych na przepisach o odpowiedzialności za produkt.

11.

Cabinest wskazuje, że na Platformie Cabinest mogą znajdować się linki do treści osób trzecich oraz kierujące do danych dostępnych w sieci Internet poza Platformą Cabinest. Cabinest nie weryfikuje tych znajdujących się poza Platformą Cabinest danych ani treści i informuje, że korzystanie z nich odbywa się na własne ryzyko Użytkownika, który powinien mieć świadomość, że korzystanie z tych linków i treści może wiązać się z ryzykiem informatycznym. Cabinest zachęca do zapoznania się z politykami prywatności tych stron internetowych, politykami cookies, regulaminami i innymi treściami, które informują, jak można korzystać z tych stron internetowych podmiotów trzecich i jak są przetwarzane dane Użytkownika.

12.

Użytkownicy mają prawo wprowadzania własnych treści do Platformy Cabinest, np. w postaci pisania recenzji (komentarzy) lub wystawienia ocen Obiektom lub Gospodarzom Obiektów. Platforma Cabinest umożliwia odniesienie się Gospodarza do komentarza Użytkownika dotyczącego Obiektu tego Gospodarcza. Użytkownik – wprowadzając takie dane, jak również w inny sposób korzystając z Platformy Cabinest – zobowiązuje się w szczególności do:

a)

poszanowanie obowiązującego porządku prawnego, w szczególności przepisów o ochronie danych osobowych i dobrach osobistych innych osób, a także zasad netykiety;

b)

korzystania z funkcjonalności Platformy Cabinest w sposób zgodny z ich przeznaczeniem, w szczególności niekorzystania z celach niezgodnych z prawem;

c)

nieprowadzania treści, których promocja za pomocą sieci Internet jest niedozwolona, a także treści i symboli wzywających do nienawiści rasowej, wyznaniowej, etnicznej, propagującej przemoc bądź naruszającej dobre obyczaje;

d)

niestosowania języka obraźliwego, wulgarnego lub reklamowania towarów lub usług niezwiązanych z Platformą Cabinest i jej przeznaczeniem;

e)

niestosowania technik i urządzeń zakłócających pracę struktury informatycznej Platformy Cabinest oraz zbierających lub przetwarzających dane osobowe innych Użytkowników.

13.

Użytkownik, wprowadzając własne treści do Platformy Cabinest, potwierdza, że przysługują mu niezbędne prawa do korzystania z tych treści, w tym do ich rozpowszechniania za pomocą Platformy Cabinest w taki sposób, aby każda osoba miała do nich dostęp w miejscu i czasie przez siebie wskazanym. Użytkownik udziela tym samym Cabinest nieodpłatnej, nieograniczonej czasowo i terytorialnie licencji na korzystanie z tych utworów w dowolny sposób w celu promocji Platformy Cabinest, Cabinest, Obiektu oraz Gospodarza. Cabinest ma prawo w każdym czasie usuwać lub moderować treści zamieszczone przez Użytkownika na Platformie Cabinest, jeśli są one niezgodne z Regulaminem lub powszechnie obowiązującymi przepisami prawa. Cabinest ma ponadto prawo tłumaczenia treści wprowadzonych przez Użytkownika (w tym za pomocą tłumaczeń maszynowych) na dowolne języki, jak również zmiany tych treści w taki sposób, by zachowany został ich ogólny sens (np. poprzez korektę błędów językowych czy dostosowanie do mechanizmów wyszukiwania stosowanych przez przeglądarki internetowe).

14.

W przypadku, gdy Użytkownik dostrzegł na Platformie Cabinest treści, które są nielegalne, wprowadzają w błąd lub w inny sposób naruszają przepisy prawa lub postanowienia Regulaminu, powinien poinformować o tym Cabinest, kontaktując się na adres e-mail [email protected].

15.

Użytkownik nie jest uprawniony do udzielania sublicencji do treści zamieszczonych na Platformie Cabinest, chyba że za uprzednią zgodą Cabinest.

16.

Treści wchodzące w skład usług świadczonych za pomocą Platformy Cabinest nie są dostarczane na nośniku materialnym.

17.

W przypadku zakończenia funkcjonowania Platformy Cabinest lub zamieszczania w niej treści wprowadzonych przez Użytkownika, Użytkownik zostanie poinformowany o sposobach zachowania dostępu do dotyczących go treści (np. poprzez umożliwienie pobrania tych treści na własne urządzenie).

18.

Likwidacja konta użytkownika nie wiąże się z usunięciem z Platformy Cabinest utworów, danych, opinii, komentarzy i innej aktywności Użytkownika, chyba że Regulamin stanowi inaczej.

19.

Cabinest na podstawie art. 558 Kodeksu cywilnego wyłącza rękojmię w najszerszym dopuszczalnym prawnie zakresie, jaki przewidziany jest dla umów zawieranych z konsumentami lub przedsiębiorcami.

Art. 5
[Sposób świadczenia usług na rzecz Użytkowników]

1.

Wszelkie usługi świadczone za pomocą Platformy Cabinest świadczone są na żądanie Użytkownika. Użytkownik dokonuje samodzielnego wyboru przedmiotu Rezerwacji i ustala parametry z nią związane.

2.

Zawarcie umowy pomiędzy Użytkownikiem a Gospodarzem następuje dopiero z chwilą potwierdzenia Rezerwacji. Za pomocą Platformy Cabinest Użytkownik zainteresowany usługą turystyczną lub inną świadczoną za pomocą Obiektu ma możliwość wysłania zapytania rezerwacyjnego (dokonania Rezerwacji), która może skutkować zawarciem umowy przez Użytkownika a Gospodarzem w chwili potwierdzenia Rezerwacji. Przesłanie zapytania rezerwacyjnego przez Użytkownika traktowane jest jako wysłanie przez Użytkownika oferty zawarcia umowy z Gospodarzem. Umowa zawierana jest z chwilą akceptacji oferty przez Gospodarza. Gospodarz może udzielić Cabinest pełnomocnictwa do akceptacji ofert, co istotnie przyspiesza proces potwierdzenia Rezerwacji.

3.

Po dokonaniu Rezerwacji i dokonaniu płatności Użytkownik otrzymuje powiadomienie zawierające najważniejsze informacje na temat Rezerwacji. Jeśli Rezerwacja wymaga odrębnego potwierdzenia przez Gospodarza, wówczas Użytkownik otrzymuje również to potwierdzenie. Co do zasady powiadomienia te przesyłane są na adres e-mail oraz numer telefonu powiązany z kontem Użytkownika, a dodatkowo informacje o statusie rezerwacji dostępne są po zalogowaniu się przez Użytkownika na Platformie Cabinest. W przypadku wprowadzenia innych sposobów korzystania z Platformy Cabinest (np. aplikacji mobilnych), powiadomienia te mogą być również przesyłane za pomocą tych sposób, np. jako powiadomienia push.

4.

Przesłanie przez Gościa zapytania rezerwacyjnego oznacza, że potwierdza on, iż zapoznał się z wszelkimi dostępnymi w ramach Platformy Cabinest dokumentami określającymi kwestie techniczne i organizacyjne związane z korzystaniem z Obiektu będącego przedmiotem Rezerwacji, w szczególności z regulaminami pobytu, zasadami monitorowania pobytu Gości w Obiekcie i jego obrębie (jeśli udostępnione zostały na Platformie Cabinest).

5.

Ceny usług świadczonych przez Cabinest lub Gospodarzy mogą różnić się dla różnych grup Użytkowników, w szczególności poprzez umożliwienie stosowania kodów rabatowych lub objęcie ich specjalnymi promocjami. W takiej sytuacji Platforma Cabinest będzie wskazywać cenę usługi przed jej obniżką, jak również najniższą cenę, po jakiej daną usługę można było nabyć w ciągu ostatnich 30 dni.

6.

Cabinest może stosować również mechanizmy indywidualnego dostosowania cen na podstawie zautomatyzowanego podejmowania decyzji. Jeżeli taki mechanizm zostanie zastosowany wobec Użytkownika będącego konsumentem, wówczas informacja na temat tych mechanizmów zostanie przekazana Użytkownikowi podczas procesu nabywania usługi.

7.

Umowa zawierana jest z Użytkownikiem w języku polskim o treści zgodnej z regulaminem. Wszelkie tłumaczenia tej umowy oraz jakichkolwiek innych treści na Platformie Cabinest mają charakter uzupełniający (w tym dokonany za pomocą tłumaczenia maszynowego) i wiążąca dla Użytkownika i Cabinest jest wyłącznie polska wersja językowa. W każdym czasie Użytkownik może pobrać aktualne brzmienie Regulaminu w postaci pliku PDF oraz mieć dostęp do archiwalnych wersji Regulaminu.

8.

Przed zakończeniem procesu Rezerwacji Użytkownikowi prezentowana jest ostateczna cena usługi, jaką na rzecz Gości świadczyć będzie Gospodarz Obiektu za pomocą Obiektu. Cena ta uwzględnia wszelkie opłaty, w tym podatki oraz prowizje transakcyjne. Użytkownik – jeśli jest to możliwe w przypadku danego Obiektu lub Rezerwacji – może niezależnie od Platformy Cabinest zmienić zakres usługi świadczonej na rzecz Gości przez Gospodarza za pomocą Obiektu (np. wykupując dodatkowe usługi po przyjeździe do Obiektu).

9.

Ceny dostępne na Platformie Cabinest podawane są w polskich złotych (PLN) oraz w niektórych innych walutach i są cenami brutto, co oznacza, że zawierają wszystkie składniki, w tym podatek VAT, cła oraz inne opłaty. Powyższe nie stoi na przeszkodzie prezentacji cen także poprzez wyodrębnienie ceny netto oraz podatku VAT odpowiadającego danej usłudze. Cabinest może również umożliwić dokonywanie płatności w innych walutach, co jednak wiązać się może (jeśli nie wskazano inaczej podczas procesu płatności) z przeliczeniem waluty, jaką posługuje się Użytkownik na PLN według kursu określonego przez Cabinest, agenta rozliczeniowego (bramkę płatności), innego operatora płatności, bank Użytkownika lub wystawcę karty płatniczej, z jakiej korzysta Użytkownik.

10.

Płatność za usługę może się odbyć z wykorzystaniem agenta rozliczeniowego (bramki płatności) lub za pomocą innych sposobów wdrożonych w ramach Platformy Cabinest. W przypadku, gdy płatność za Usługę nie powiedzie się, Rezerwacja nie zostaje anulowana, jeśli płatność odbędzie się w ciągu 24 godzin. Brak pomyślnej płatności w tym czasie powoduje anulowanie Rezerwacji i tym samym ponowną dostępność usługi dla wszystkich użytkowników Platformy Cabinest.

11.

Cabinest wskazuje, że w niektórych przypadkach usług turystycznych mogą występować opłaty lokalne, które Goście zobowiązani są ponieść przed skorzystaniem z Obiektu. W takim przypadku płatność tych opłat lokalnych następuje na miejscu z chwilą rozpoczęcia korzystania z Obiektu i płatność ta odbywa się niezależnie od Platformy Cabinest, np. w postaci gotówki, przelewu lub płatności kartą płatniczą. Jeśli przepisy lokalne nie regulują inaczej, w większości przypadków do przyjęcia opłat lokalnych uprawniony jest podmiot świadczący usługę turystyczną (Gospodarz). Opłaty lokalne są uzależnione najczęściej od czasu trwania pobytu danej osoby na terenie danej jednostki samorządowej.

12.

Cabinest zastrzega sobie prawo współpracy z więcej niż jednym, jak i zmiany agenta rozliczeniowego. Aktualnie agentem rozliczeniowym jest Stripe Payments Europe, Limited. Zmiana agentów rozliczeniowych nie wymaga zmiany Regulaminu, jeśli nie wpływa na sytuację Użytkownika będącego konsumentem.

13.

Cabinest uprawniona jest do przyjmowania płatności z tytułu Rezerwacji w imieniu Gospodarza. Użytkownik może domagać się zwrotu płatności wyłącznie od Gospodarza, co nie stoi na przeszkodzie zwrotowi środków za pośrednictwem Cabinest.

14.

Użytkownik ma prawo na 14 dni przed terminem rozpoczęcia świadczenia usługi do anulowania swojej Rezerwację i otrzymania zwrotu środków, jeśli dokonał już na jej poczet płatności. Jeżeli Gospodarz dopuścił taką możliwość, Użytkownik może anulować swoją Rezerwację w czasie krótszym niż 14 dni przed rozpoczęcia świadczenia usługi objętej Rezerwacją, co jednakże może wiązać się z częściową lub całościowym obowiązkiem zapłaty ceny za usługę przez Użytkownika. W przypadku, gdy Gospodarz nie udzielił Cabinest uprawnienia do akceptowania Rezerwacji w jego imieniu, wówczas w ciągu 48 godzin od dnia przesłania zapytania rezerwacyjnego, Gospodarz zobowiązany jest zaakceptować lub anulować Rezerwację. W przypadku, gdy Gospodarz w tym czasie nie zaakceptuje lub anuluje Rezerwacji, przyjmuje się, że Rezerwacja została anulowana, o czym Użytkownik otrzyma stosowne powiadomienie.

15.

Cabinest – na potrzeby należytego świadczenia usług, jak również w celu przekazania niezbędnych informacji Gospodarzowi, aby mógł on należycie świadczyć usługę turystyczną lub inną usługę na rzecz Gości – zbiera dane osobowe niezbędne do wystawienia dokumentów księgowych oraz aby dokonać identyfikacji Gości. Dokładne zasady przetwarzania danych osobowych określa Polityka prywatności Platformy Cabinest. Cabinest informuje Użytkownika, że prawidłowe wskazanie danych dotyczących Gości może być kluczowe dla należytego świadczenia usługi turystycznej lub innej usługi, w szczególności w przypadku, gdy usługa ta wiąże się z pewnymi ograniczeniami, np. dotyczącymi wieku osób mogących z niej korzystać lub ich stanu zdrowia. Cabinest nie ponosi tym samym odpowiedzialności względem Użytkownika ani Gości, jeśli przekazane przez Użytkownika informacje były nieprawidłowe i nie zostały sprostowane przed planowanym rozpoczęciem korzystania przez Gości z usług świadczonych przez Gospodarza. Cabinest wskazuje, że jeśli nie są spełnione wymagane kryteria umożliwiające Gościowi skorzystania z usługi turystycznej lub innej, wówczas Gospodarz ma prawo nie dopuścić Gościa do uczestnictwa w danej usłudze turystycznej lub wykluczyć z niej Gościa. Dotyczy to w szczególności sytuacji, gdyby udział Gościa w usłudze turystycznej lub towarzyszącej jej usłudze stanowił zagrożenie dla niego samego, osób trzecich (w tym innych Gości), dla stanu Obiektu lub dla Gospodarza.

16.

Cabinest ma prawo w każdym czasie wypowiedzieć w trybie natychmiastowym umowę zawartą z Użytkownikiem, tj. w szczególności, gdy Użytkownik istotnie narusza postanowienia umowy, w tym Regulaminu, lub korzysta z Platformy Cabinest niezgodnie z jej celem.

17.

Cabinest ma prawo rozwiązać umowę z Użytkownikiem z dowolnych powodów (oraz bez podawania powodu) z zachowaniem 14-dniowego okresu wypowiedzenia. Takie wypowiedzenie nie wpływa na realizację usługi turystycznej lub innej usługi na rzecz Gości przez Gospodarza, nawet jeśli usługa ma zostać zrealizowana po upływie okresu wypowiedzenia. Wówczas Użytkownik może w zakresie tej usługi kontaktować się z Cabinest do czasu zakończenia świadczenia usługi turystycznej i pozostałych związanych z Obiektem usług.

18.

Cabinest ma prawo również zobowiązać Użytkownika do zaniechania naruszeń postanowień umowy i wyznaczyć w tym celu określony termin (nie krótszy niż 3 dni), pod rygorem rozwiązania umowy. Po bezskutecznym upływie tego terminu Cabinest uprawniona jest do rozwiązania umowy.

19.

Użytkownik może rozwiązać umowę z Cabinest z dowolnych powodów (oraz bez podawania powodu) w każdym czasie. Takie wypowiedzenie nie wpływa na realizację usługi turystycznej oraz innych usług na rzecz Gości przez Gospodarza, nawet jeśli usługa lub usługi mają zostać zrealizowane po upływie okresu wypowiedzenia. Wówczas Użytkownik może w zakresie tej usługi kontaktować się z Cabinest do czasu zakończenia świadczenia usługi turystycznej i pozostałych usług związanych z Obiektem.

Art. 6
[Odstąpienie od umowy]

1.

Użytkownik będący konsumentem ma prawo odstąpić od umowy dotyczącej usług świadczonych drogą elektroniczną za pomocą Platformy Cabinest w terminie 14 dni od dnia jej nabycia, chyba że wcześniej wyraził zgodę na rozpoczęcie świadczenia usługi przed upływem tego terminu oraz zrzekł się prawa do odstąpienia.

2.

Użytkownik będący konsumentem ma prawo odstąpić od innych umów niż wskazane w ust. 1 powyżej, w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy bez podania przyczyny, w sytuacjach przewidzianych w Kodeksie cywilnym.

3.

W celu odstąpienia Użytkownik będący konsumentem powinien sformułować oświadczenie o odstąpieniu samodzielnie lub skorzystać ze wzoru oświadczenia o odstąpieniu.

4.

Cabinest bez względnej zwłoki po otrzymaniu prawidłowego oświadczenia o odstąpieniu poinformuje Użytkownika będącego konsumentem o otrzymaniu takiego oświadczenia.

5.

Prawo Użytkownika jako konsumenta do odstąpienia od umowy jest wyłączone w następujących sytuacjach:

a)

umowy o świadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli usługę wykonano za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę konsument utraci prawo odstąpienia od umowy, i konsument przyjął to do wiadomości;

b)

przedmiotem świadczenia na rzecz konsumenta były nagrania dźwiękowe lub wizualne lub programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

c)

treści cyfrowych, za które konsument był zobowiązany do zapłaty ceny, nie dostarczono na nośniku materialnym, lecz rozpoczęto świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia utraci prawo odstąpienia od umowy i przyjął to do wiadomości, a konsumentowi przekazano potwierdzenie, o którym mowa w art. 15 ust. 1 i 2 albo art. 21 ust. 1 ustawy o prawach konsumenta.

6.

W razie odstąpienia od umowy przez Użytkownika będącego konsumentem, Cabinest (na żądanie Użytkownika) udostępnia mu treści inne niż dane osobowe, które zostały dostarczone lub wytworzone przez Użytkownika w trakcie umowy nieodpłatnie, w rozsądnym terminie i powszechnie używanym formacie przeznaczonym do odczytu maszynowego, z wyjątkiem sytuacji, gdy:

a)

treści te są użyteczne wyłącznie z treścią stanowiącą przedmiot umowy, od której konsument odstąpił;

b)

treści dotyczą wyłącznie aktywności Użytkownika w trakcie korzystania z treści związanych z Platformą Cabinest;

c)

treści zostały połączone przez Cabinest z innymi danymi i nie mogą zostać z nich wydzielone lub mogą zostać wydzielone jedynie przy nakładzie niewspółmiernych wysiłków.

Art. 7
[Postępowanie reklamacyjne]

1.

Cabinest odpowiada (względem Użytkowników będących konsumentami lub osobami fizycznymi zawierającymi umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej) z tytułu niezgodności usługi z umową oraz treści cyfrowej z umową.

2.

Reklamację należy kierować na adres Cabinest. Jeśli reklamacja dotyczy realizacji usługi objętej Rezerwacją w zakresie, w jakim usługę tę miał zrealizować lub realizował Gospodarz, wówczas Cabinest rekomenduje skontaktowanie się najpierw z Gospodarzem.

3.

Reklamacja będzie przez Cabinest rozpatrzona bez zbędnej zwłoki, w maksymalnym terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.

4.

W przypadku braków w reklamacji Cabinest może wezwać Użytkownika do jej uzupełnienia.

5.

Cabinest wskazuje, że potencjalne programy techniczne z korzystaniem z Platformy Cabinest mogą wynikać z okoliczności po stronie Użytkownika lub przyczyn niezależnych od Użytkownika i Cabinest. Z tego względu w takich przypadkach, celem należytego rozpoznania reklamacji, wskazana jest współpraca Użytkownika z Cabinest, by ustalić przyczynę problemów.

6.

Użytkownikom będącym konsumentami przysługuje możliwość pozasądowego rozpatrzenia ich reklamacji i dochodzenia roszczeń m.in. w następujący sposób:

a)

składając wniosek do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej – w przypadku sporu wynikłego z zawartej umowy sprzedaży;

b)

składając wniosek do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Użytkownika a Cabinest;

c)

uzyskując bezpłatną pomoc od instytucji chroniących prawa konsumentów, takich jak powiatowi (miejscy) rzecznicy konsumentów lub organizacje społeczne, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów.

Art. 8
[Postępowanie końcowe]

1.

Żadne postanowienie Regulaminu nie powinno być interpretowane jako naruszające lub ograniczające prawa konsumentów lub osób fizycznych zawierających umowę bezpośrednio związaną z działalnością gospodarczą tych osób, gdy z treści umowy wynika, że nie posiada ona dla tych osób charakteru zawodowego, jeśli powszechnie obowiązujące na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przepisy prawa przyznają stosowne prawo takim osobom.

2.

Ewentualne spory pomiędzy Cabinest a Użytkownikiem rozstrzyga sąd właściwy dla Cabinest, chyba że powszechnie obowiązujące przepisy prawa obowiązujące na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej wskazują właściwość innego sądu (np. w przypadku sporów konsumenckich).

3.

Do Regulaminu stosuje się powszechnie obowiązujące przepisy prawa obowiązujące na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w tym przepisy Kodeksu cywilnego, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną i ustawy o prawach konsumenta.

4.

Wszelkie zmiany Regulaminu będą przeprowadzane z co najmniej 14-dniowym wyprzedzeniem, a o zmianach zostaną poinformowani wszyscy posiadacze konta użytkownika za pomocą wiadomości przesyłanych na adresy e-mail powiązane z tymi kontami użytkownika.

5.

Zmiany Regulaminu mogą być też przeprowadzone w trybie natychmiastowym, jeśli wprost wynika to z powszechnie obowiązujących przepisów prawa obowiązujących na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

6.

Użytkownik, który nie wyraża zgody na zmianę Regulaminu, jeśli w treści wiadomości e-mail nie wskazano inaczej, powinien poinformować o tym fakcie Cabinest w okresie poprzedzającym wejście w życie Regulaminu, co skutkuje rozwiązaniem umowy łączącej go z Cabinest. Użytkownik może ponadto w każdym czasie samodzielnie usunąć konto użytkownika.

7.

Dla Regulaminu oraz świadczenia usług przez Cabinest za pomocą Platformy Cabinest właściwe jest prawo polskie oraz właściwość sądów polskich.

8.

Regulamin wchodzi w życie z dniem 26 czerwca 2025 r.

StartZaloguj się