Obowiązuje od: 26 czerwca 2025
Użytkownik, który jest zainteresowany uzyskaniem statusu Gospodarza (dalej: „Gospodarz” lub „Gospodarz Obiektu”) zobowiązany jest zaakceptować niniejsze warunki handlowe (dalej: „Warunki Handlowe”) i uzyskać potwierdzenie nadania statusu Gospodarza przez Cabinest.
Gospodarzem może być wyłącznie osoba mająca aktywne konto użytkownika na Platformie Cabinest. Usunięcie konta użytkownika przez Gospodarza powoduje automatycznie utratę możliwości prezentowania Obiektu jako potencjalnego przedmiotu rezerwacji.
Uzyskanie i utrzymywanie statusu Gospodarza wiąże się z coroczną opłatą stałą (opisaną w Załączniku nr 1 pod koniec niniejszych Warunków Handlowych), chyba że Gospodarz podlega promocji, która zwalnia go z tej opłaty lub inaczej określa jej uiszczanie.
Cabinest w przypadku doprowadzenia do Rezerwacji Obiektu należącego do Gospodarza przysługuje z tego tytułu wynagrodzenie zgodnie z tabelą opłat, stanowiącą Załącznik nr 1 do Warunków Handlowych.
Na potrzeby Warunków Handlowych Cabinest oraz Gospodarz mogą być łącznie nazywani „Stronami”, a każdy podmiot z osobna „Stroną”.
Gospodarz korzystać będzie z Platformy Cabinest wyłącznie w sposób zgodny z prawem, dobrymi obyczajami oraz zgodnie z Regulaminem, Warunkami Handlowymi oraz ewentualnymi innymi dokumentami precyzującymi brzmienie umowy pomiędzy Cabinest a Gospodarzem.
Gospodarz zobowiązany jest powstrzymywać się od jakichkolwiek działań, które mogłyby negatywnie wpłynąć na funkcjonowanie Platformy Cabinest, jak również na sposób prezentacji Obiektu względem innych obiektów oferowanych przez innych Gospodarzy, w tym do komentowania lub porównywania.
Gospodarz zobowiązany jest na bieżąco aktualizować informacje o Obiektach, którymi zarządza w ramach Platformy Cabinest, np. wprowadzać dane o okresach niedostępności, remontu lub innych, od których uwarunkowana jest możliwość skorzystania z Obiektu jako przedmiotu rezerwacji.
Gospodarz oświadcza, że prawidłowo wprowadził swoje dane osobowe, w tym w szczególności dotyczące ewentualnej działalności gospodarczej, którą prowadzi lub Strony, którą reprezentuje, oraz jej statusu jako podatnika podatku VAT. Gospodarz zobowiązany jest wykazać swoje uprawnienie (np. wynikające z KRS lub pełnomocnictwa) do działania w imieniu reprezentowanego przez siebie podmiotu.
Gospodarz potwierdza, że informacje, jakie będzie wprowadzać w ramach Platformy Cabinest, będą przez cały czas obowiązywania Warunków Handlowych dokładne, aktualne i kompletne, w związku z czym, jeśli dojdzie do jakiejkolwiek ich zmiany, to zostaną one wprowadzone do Platformy Cabinest najpóźniej następnego dnia roboczego po zdarzeniu, które wywołało zmianę.
Cabinest oświadcza, że wykonuje umowę w zakresie Obiektu wyłącznie na podstawie informacji podanych przez Gospodarza, stąd też Gospodarz oświadcza, że zrzeka się wszelkich roszczeń względem Cabinest, które są następstwem braku aktualności lub niepełności danych o Obiekcie, jakie wprowadził.
Gospodarz gwarantuje, że ma prawo zarządzania Obiektem i świadczeniem za jego pomocą usług wskazanych na Platformie Cabinest, a na żądanie Cabinest niezwłocznie potwierdzenie tego prawa przedstawi (np. odpis z księgi wieczystej dla Obiektu). Gospodarz potwierdza też, że nie istnieją żadne przeszkody prawne i faktyczne, by Obiekt mógł służyć świadczeniu usług wskazanych na Platformie Cabinest.
Gospodarz gwarantuje Cabinest, że w stosunku do niego nie występują żadne ograniczenia lub sankcje, które uniemożliwiałyby mu świadczyć usługi za pomocą Obiektu, jak również rozliczać się z Cabinest.
Gospodarz zobowiązuje się, że na każde żądanie Cabinest, przedstawi wszelkie niezbędne dokumenty potwierdzające jego tożsamość lub prawo do reprezentacji, jak również dane dotyczące rachunku bankowego lub innego środka płatniczego, który stosowany jest przez Gospodarza na potrzeby rozliczeń z Cabinest. W przypadku Gospodarzy mających adres zamieszkania lub siedzibę poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Gospodarz na swój koszt zobowiązuje się przedstawiać Cabinest aktualne certyfikaty rezydencji podatkowej.
Cabinest dokonywać będzie płatności i rozliczeń z Gospodarzem za pomocą platformy Stripe, co wymaga podania przez Gospodarza swoich danych rozliczeniowych, konta bankowego Gospodarza oraz wskazania innych parametrów wymaganych przez Stripe.
Cabinest ma prawo zawiesić do czasu wyjaśnienia sytuacji uprawnienia Gospodarza, jeśli pozyska wiarygodne informacje, że dane Gospodarza są nieaktualne lub istnieje uzasadnione podejrzenie, że są nieprawdziwe.
Gospodarz oświadcza, że dobrowolnie akceptuje Warunki Handlowe i usługa pośrednictwa w świadczeniu usług turystycznych oraz innych usług świadczona jest przez Cabinest na jego wyraźne żądanie.
Gospodarz udziela Cabinest nieodwołalnego, trwającego przez okres związania Gospodarza postanowieniami Warunków Handlowych, pełnomocnictwa do akceptowania lub anulowania zgłoszeń rezerwacyjnych dokonywanych przez Użytkowników za pomocą Platformy Cabinest. Oznacza to w szczególności, że w przypadku, gdy za pomocą Platformy Cabinest, Użytkownik prześle ofertę skorzystania z Obiektu, Cabinest – na bazie wprowadzonych do Platformy Cabinest przez Gospodarza informacji – może, jeśli brak jest przeszkód dla pozytywnego rozpatrzenia zgłoszenia rezerwacyjnego, zaakceptować to zgłoszenie rezerwacyjne w imieniu Gospodarza oraz przyjąć płatność od Użytkownika za usługi objęte Rezerwacją. W takiej sytuacji Cabinest niezwłocznie powiadomi Gospodarza o tym, że Rezerwacja została dokonana pomyślnie i że Gospodarz zobowiązany jest na rzecz określonych osób (Gości) świadczyć usługę turystyczną oraz inne usługi (dodatkowe, towarzyszące) za pomocą Obiektu w określonym terminie i na wskazanych w Rezerwacji warunkach. Strony mogą uzgodnić (np. w drodze komunikacji elektronicznej), że takie pełnomocnictwo nie jest Cabinest udzielane i wówczas Gospodarz zobowiązany będzie – w ciągu 48 godzin od otrzymania informacji o zgłoszeniu rezerwacyjnym – potwierdzić lub anulować Rezerwację.
Gospodarz oświadcza, że jest w pełni odpowiedzialny za swój Obiekt, jego wykorzystanie i związane z nim treści i zwalnia Cabinest z odpowiedzialności za wszelkie bezpośrednie lub pośrednie szkody, grzywny itp. wynikające z niewykonania lub nienależytego wykonania przez Gospodarza umowy łączącej go z Cabinest, w tym postanowień Warunków Handlowych. W celu uniknięcia wątpliwości, Gospodarz oświadcza, że zwalnia Cabinest z odpowiedzialności z tytułu tych roszczeń.
Usługi świadczone za pomocą Obiektu nie może naruszać powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w tym w szczególności dotyczyć towarów lub usług, których sprzedaż lub promocja drogą elektroniczną jest zakazana.
Cabinest ma prawo w każdym czasie poinformować Gospodarza, że od wskazanego przez Cabinest dnia nie jest możliwe za pomocą Platformy Cabinest:
oferowanie określonych usług z uwagi na zmiany przepisów prawa mających zastosowanie do takich usług;
oferowanie określonych usług staje się niezgodne z wewnętrznymi zasadami Cabinest;
oferowanie określonych usług powoduje zwiększone ryzyko prawne lub operacyjne Cabinest lub powoduje ryzyko utraty reputacji przez Cabinest lub inne ryzyko;
oferowanie określonych usług z uwagi na konieczność obrony praw i uzasadnionych interesów Cabinest.
Gospodarz gwarantuje, że podejmie wszelkie starania, by prawidłowo świadczyć usługi zgodnie z Rezerwacją i że (z wyjątkiem zdarzeń mających charakter siły wyższej) nie wystąpi możliwość niewykonania lub nienależytego wykonania przez Gospodarza usługi turystycznej i usług dodatkowych.
Niezależnie od pozostałych postanowień Warunków Handlowych, maksymalna odpowiedzialność odszkodowawcza Cabinest względem Gospodarza ograniczona jest do wartości stanowiącej sumę wynagrodzenia brutto przysługującego Cabinest od Gospodarza w ciągu trzech miesięcy poprzedzających zdarzenia skutkujące odpowiedzialnością odszkodowawczą
Gospodarz, tworząc w ramach Platformy Cabinest, zobowiązany jest przygotować i przesłać do Cabinest treści, które precyzyjnie opisują i przedstawiają usługi, jakie Gospodarz jest skłonny świadczyć na rzecz Gości. Cabinest zachęca do przygotowania i przesłania: 1) opisu i adresu obiektu, 2) zdjęć obiektu (zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz), 3) materiałów wideo nagranych w obiekcie lub jego otoczeniu, 4) regulaminów i warunków użytkowania obiektu i korzystania z usług dodatkowych, 5) informacji o ewentualnych opłatach dodatkowych, takich jak opłaty lokalne, które korzystający z obiektu (goście) zobowiązani są ponieść poza Platformą Cabinest, 6) danych kontaktowych Gospodarza, 7) ograniczeń na temat korzystania z obiektu przez niektóre osoby (np. niepełnoletnie, z niepełnosprawnościami) lub zwierzęta
Wyżej wskazane treści stają się dostępne w ramach Platformy Cabinest po zakończeniu procesu tworzenia profilu Obiektu i ich ewentualnym przetworzeniu (np. kompresji) przez system informatyczny Platformy Cabinest. Profil Obiektu może być stworzony przez Gospodarza samodzielnie (jeśli Platforma Cabinest przewiduje taką funkcję) lub przez Cabinest na podstawie danych wskazanych w ust. 1 powyżej, przekazanych przez Gospodarza drogą elektroniczną.
Cabinest ma prawo zmodyfikować format plików lub ich techniczne parametry (takie jak rozdzielczość).
Gospodarz potwierdza, że wszelkie dostarczone przez niego treści są prawdziwe i w każdym czasie jest w stanie Cabinest przedstawić dowody i fakty, które potwierdzają prawdziwość tych treści. W szczególności treści nie mogą wprowadzać w błąd co do stanu technicznego Obiektu, jego dostępności, warunków, jakie Obiekt oferuje, wyposażenia oraz innych cech, które mogą wpływać na zainteresowanie Obiektem pod kątem świadczenia usług turystycznych i usług dodatkowych za jego pomocą.
Treści dostarczane przez Gospodarza nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, a jedynie zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu Kodeksu cywilnego.
Gospodarz zapewnia, że treści nie będą zawierać wirusów ani innego szkodliwego.
Jeśli treści dostarczone przez Gospodarza nie spełniają przewidzianych dla nich wymogów, Cabinest może zablokować dostęp do określonej treści, usunąć ją, jak również zobowiązać Gospodarza do przekazania innych treści, które spełniają wymogi dla danego rodzaju treści.
Cabinest ma prawo ponadto do usunięcia dowolnych treści związanych z Gospodarzem, jeśli treści te naruszają prawa własności intelektualnej, są nielegalne, fałszywe, podrobione, skradzione lub wprowadzające w błąd.
Gospodarz potwierdza, że nie będzie wykorzystywał żadnej informacji dostępnej na Platformie Cabinest w celu przekierowania użytkowników Platformy Cabinest do innych kanałów sprzedaży lub świadczenia usług.
Przekazując treści będące na potrzeby Platformy Cabinest, Gospodarz udziela Cabinest nieodwołalnej, niewyłącznej, nieodpłatnej, nieograniczonej w czasie, pod względem ilości czy terytorium, licencji na wykorzystywanie tych treści przez Cabinest, w tym w celu promocji Platformy Cabinest, w ramach pól eksploatacji:
utrwalanie, zwielokrotnianie i rozpowszechniania tych treści w całości lub w części,
publikowanie treści i ich wykorzystywanie do celów handlowych,
modyfikowanie, tworzenie dzieł pochodnych i opracowań.
udostępnianie ich tak, by dostępne były w każdym miejscu i czasie,
przetwarzanie w sieciach komputerowych i urządzeniach teleinformatycznych,
drukowanie, udostępnianie w serwisach podmiotów trzecich, umożliwianie wyszukiwania w wyszukiwarkach internetowych i portalach społecznościowych.
Gospodarz – wprowadzając swoje oznaczenia (takie jak logotypy, nazwy handlowe, znaki towarowe) – wyraża zgodę na ich wykorzystanie przez Cabinest w związku z funkcjonowaniem Platformy Cabinest.
Wprowadzając cenę usługi turystycznej lub usługi dodatkowej, Gospodarz zobowiązany jest określić jej wartość w polskich złotych (PLN) w postaci kwoty brutto (tj. z uwzględnieniem podatku VAT, jeśli ma on zastosowanie do danego Gospodarza). Taka cena ma charakter ceny końcowej (ostatecznej), jaką za daną usługę turystyczną musi uiścić Użytkownik, by jeden Gość mógł skorzystać z tej usługi turystycznej oraz wybranych usług dodatkowych. Łączna cena końcowa stanowi sumę cen świadczenia usługi dla poszczególnych Gości (chyba że dla danego Gość z uwagi na wiek lub z innych względów usługa świadczona jest nieodpłatnie) oraz opłat obowiązkowych związanych z pobytem Gości. Ceny jednostkowe mogę różnić się w różnych dniach lub okresach turystycznych.
W przypadku, gdy dana usługa turystyczna lub usługa dodatkowa może być świadczona na różne sposoby (np. możliwy jest wynajem Obiektu 2- i 4-osobowego), wówczas każdy z tych sposobów traktowany jest jako osobna usługa turystyczna i informacje o tej usłudze (w tym treści z nią) związane należy wprowadzić osobno. Jeśli Platforma Cabinest na to pozwala, informacje i treści dotyczące jednej usługi turystycznej lub usługi dodatkowej mogą być powielone przy opisie innej usługi turystycznej lub usługi dodatkowej tego samego Gospodarza, niemniej w takiej sytuacji Gospodarz powinien sprawdzić te treści i dokonać modyfikacji opisu tak, by odzwierciedlały one różnice w sposobie świadczenia danej usługi turystycznej. Różne usługi turystyczne lub usługi dodatkowe mogą mieć różne ceny końcowe.
Użytkownik nie może być zobowiązywany do ponoszenia innych opłat lub kosztów związanych z usługą turystyczną lub usługą dodatkową niż cena wskazana na Platformie Cabinest. Powyższe nie dotyczy sytuacji, gdy z uwagi na powszechnie obowiązujące przepisy, pewne opłaty muszą być uiszczone w inny sposób, np. opłaty lokalne (takie jak opłaty uzdrowiskowe) lub gdy doszło do pewnych zmian w sposobie świadczenia usługi turystycznej lub usługi dodatkowej, a Gospodarz wyraził zgodę na zastosowanie tych zmian (np. Użytkownik nie wybrał płatnego parkingu, ale Goście przybyli do Obiektu samochodem i wyrazili wolę skorzystania z płatnego parkingu).
Gospodarz może zobowiązać Użytkownika lub Gości do ponoszenia kosztów, które związane są z pokryciem szkód za zniszczone lub uszkodzone mienie Gospodarza lub innych osób, jeśli te szkody są związane ze świadczoną usługą. Zasady ponoszenia takich kosztów określa Gospodarz i powinny być one wskazane w regulaminie lub zasadach korzystania z Obiektu oraz dostępne na Platformie Cabinest.
Jakiekolwiek dopłaty do końcowej, inne niż wskazane powyżej, są niedopuszczalne. W wyjątkowych przypadkach Cabinest może zgodzić się na to, by takie dopłaty były przez Gospodarza pobierane, przy czym zgoda ta musi być udzielona przed pierwszym pobraniem dopłaty, a warunki pobierania tych dopłat muszą być jasno określone w ramach opisu usługi.
Cabinest może umożliwiać Gospodarzowi udział w akcjach promocyjnych, w tym wiążących się z obniżeniem opłat na rzecz za świadczenie usługi pośrednictwa.
Na Gospodarzu spoczywa pełna odpowiedzialność za ceny i ich zasadność oraz zgodność z prawem. Gospodarz powinien upewnić się, że w każdym czasie ceny wskazane na Platformie Cabinest są cenami aktualnymi i że Gospodarz jest w stanie świadczyć usługę turystyczną lub usługę dodatkową za tę cenę. Cabinest nie jest zobowiązany do weryfikacji tych cen i bez żądania ze strony Gospodarza nie będzie dokonywać ich zmian, ale ma prawo losowo dokonywać ich weryfikacji, w tym pod kątem rynkowości. Jeśli Cabinest poweźmie wątpliwość, że dana cena może być nieprawidłowa (np. wielokrotnie niższa lub wyższa niż zwykła cena dla danych usług), wówczas Cabinest ma możliwość do wyjaśnienia sprawy tymczasowo zablokować dostępność danej usługi. Po skontaktowaniu się z Gospodarzem i upewnieniu się, że cena jest prawidłowa, Cabinest w możliwie krótkim czasie odblokuje dostępność danej usługi, a w przypadku uzyskania informacji, że cena jest nieprawidłowa – może trwale zablokować dostępność danej usługi lub usunąć informacje o niej. Analogicznie Cabinest może weryfikować pozostałe informacje o usłudze i Obiekcie.
W przypadku, gdy Użytkownik dokona Rezerwacji i zostanie ona potwierdzona, Gospodarz jest zobowiązany do świadczenia usługi zgodnie z warunkami Rezerwacji (w tym za cenę, jaka widniała na Platformie Cabinest w chwili Rezerwacji), z wyjątkiem sytuacji mających charakter siły wyższej. Gospodarz ma prawo zwolnić się z obowiązku świadczenia takiej usługi tylko za zgodą Użytkownika oraz Cabinest. Jeżeli doszło do rozwiązania umowy o świadczenie usługi między Użytkownikiem a Gospodarzem z przyczyn zależnych od Gospodarza (np. wskutek niedbałości we wprowadzeniu właściwej ceny usługi), Cabinest uprawniona jest do zachowania kwoty prowizji z tytułu tej usługi, gdyż doprowadziła za pomocą Platformy Cabinest do zamówienia przez Użytkownika usługi turystycznej lub usługi dodatkowej, która miała być świadczona przez Gospodarza.
Cabinest dokłada starań, by Platforma Cabinest była atrakcyjna dla potencjalnych klientów, co oznacza, że Cabinest dąży do tego, by ceny usług były konkurencyjne. Cabinest i Gospodarz uzgadniają, że cena końcowa ma charakter ceny maksymalnej, co oznacza, że Cabinest ma prawo, z własnej woli, w dowolnym czasie, zmniejszyć tę cenę, a tym samym Rezerwacja może odbyć się po niższej kwocie, jaką zobowiązany będzie zapłacić Użytkownik. Ta zmiana nie wpływa na wartość wynagrodzenia, jakie otrzymuje Gospodarz, a skutkuje jedynie zmniejszeniem prowizji przysługującej Cabinest z tytułu pośrednictwa w dokonaniu Rezerwacji.
Cena maksymalna umieszczona na Platformie Cabinest obowiązuje wyłącznie w ramach Platformy Cabinest. Gospodarz uprawniony jest do stosowania innych cen w innych kanałach sprzedaży i dystrybucji swoich usług. Cena maksymalna nie ogranicza zatem swobody Gospodarza w kształtowaniu cen swoich usług. Niemniej Gospodarz zobowiązuje się i gwarantuje, że cena usługi umieszczona na Platformie Cabinest nie będzie wyższa niż cena oferowana przez Gospodarza w internetowych kanałach sprzedaży bezpośredniej (np. na własnej stronie internetowej Gospodarza). Oznacza to, że Gospodarz może stosować dowolne ceny za swoją usługę turystyczną lub usługę dodatkową w jakichkolwiek kanałach sprzedaży offline (np. w kasie Obiektu) oraz w pośrednich kanałach sprzedaży online (np. innych kanałach sprzedaży online).
Jeżeli Gospodarz poinformuje Cabinest, że cena usługi, jaką Gospodarz umieścił na Platformie Cabinest jest ceną, po jakiej aktualnie najtaniej oferuje swoją usługę w ramach kanałów bezpośrednich i pośrednich sprzedaży online, wówczas Cabinest przysługuje prawo podjęcia w ramach Platformy Cabinest działań pozwalających na lepszą ekspozycję tej usługi turystycznej lub usługi dodatkowej, w tym poprzez opatrzenie oznaczeniami typu „najtaniej w Cabinest” lub zbliżonymi. Cabinest samodzielnie określa wyróżnienia usług, które są szczególnie eksponowane.
Cabinest ma prawo tymczasowo zablokować możliwość rezerwacji usługi, jeśli pozyska informację, że cena usługi, jaką zamierza świadczyć Gospodarz, nie jest maksymalną ceną, jaką Gospodarz stosuje w ramach bezpośredniej sprzedaży online. W takiej sytuacji Cabinest niezwłocznie powiadomi o tym Gospodarza z prośbą o ustosunkowanie się, np. poprzez wykazanie, że cena na Platformie Cabinest ma jednak charakter ceny maksymalnej lub o jej zmianę na inną, niższą cenę. Celem dokonywania takich weryfikacji służących zapewnieniu konkurencyjności Platformy Cabinest, Cabinest ma prawo w dowolnym czasie porównywać ceny usług turystycznych lub dodatkowych Gospodarza z cenami tych usług w sieci Internet. Analogicznie Cabinest może porównywać jakość usług i inne parametry usługi.
Cabinest może świadczyć – w sytuacjach innych niż oferowanie za pomocą Platformy Cabinest usługi turystycznej lub dodatkowej po najniższej aktualnie cenie – na rzecz Gospodarza usługi promocyjne, pozwalające na wyróżnienie usług turystycznych lub dodatkowych tego Gospodarza. Takie usługi mają charakter odpłatny, chyba że Cabinest z Gospodarzem ustalili inaczej. Należą do nich np. zakwalifikowanie usług Gospodarza jako rekomendowanych oraz wyświetlanie tych usług Użytkownikom dotąd zainteresowanym usługami zbliżonymi.
Co do zasady wszelkie zmiany w opisie usług turystycznych lub dodatkowych przez Gospodarza (lub dokonywane przez Cabinest w sytuacjach opisanych w Warunkach Handlowych) uwidaczniane są na Platformie Cabinest w trybie rzeczywistym, tj. z chwilą zapisania i opublikowania tych zmian przez Gospodarza. Niemniej Cabinest zastrzega sobie prawo, że z przyczyn technicznych, zmiany te (w tym zmiany w zakresie ceny) mogą pojawić się na Platformie Cabinest w ciągu 24 godzin. Cabinest wskazuje, że Platforma Cabinest co pewien czas podlega pracom serwisowym, co może skutkować tymczasową niedostępnością Platformy Cabinest i niemożnością dokonania zmiany przez Gospodarza treści (w tym cen). Cabinest podejmuje starania, by te prace serwisowe odbywały się w czasie, gdy ruch na Platformie Cabinest jest najmniejszy, a tym samym w minimalnym stopniu wpływały na zainteresowanie usługami turystycznymi lub dodatkowymi świadczonymi przez Gospodarza.
Cabinest otrzymuje wynagrodzenie za usługi świadczone na rzecz Gospodarza związane z funkcjonowaniem Platformy Cabinest. Wartość tego wynagrodzenia może zawierać składnik stały (roczny abonament na świadczenie usług dla Gospodarza za pomocą Platformy Cabinest) oraz zmienny (prowizja zależna od liczby i cen dokonanych Rezerwacji za pomocą Platformy Cabinest) lub obydwu jednocześnie. Oprócz tego mogą istnieć również inne opłaty. Płatność opłat oraz aktualna wartość opłat przedstawione zostały w Załączniku nr 1 do Warunków Handlowych.
Cabinest może w każdym czasie zrezygnować z pobierania określonych opłat lub prowizji lub zmniejszyć ich wartość. Cabinest jest w pełni niezależna w podjęciu takiej decyzji i informuje o niej Gospodarza, określając zarazem, jakich opłat dotyczy zmiana i przez jak długi okres. Obniżenie opłat przez Cabinest na tej podstawie nie wymaga ponownego zatwierdzenia Warunków Handlowych przez Gospodarza, gdyż jest korzystne dla Gospodarza.
Rozliczenie pomiędzy Cabinest a Gospodarzem będzie odbywać się co najmniej raz w miesiącu, do 10. dnia następnego miesiąca po miesiącu objętym rozliczeniem. Cabinest wystawi wówczas fakturę VAT na wszystkie swoje odpłatne usługi świadczone na rzecz Gospodarza.
Cabinest ma prawo wstrzymać się z rozliczeniem środków dotyczących usługi, która nie została jeszcze w pełni zrealizowana lub od zakończenia jej świadczenia upłynęło nie mniej niż 7 dni kalendarzowych. Cabinest może rozliczenia dotyczące tej usługi uwzględnić w następnym miesiącu kalendarzowym.
Wypłata środków dla Gospodarza odbywa się w terminach określonych samodzielnie przez Gospodarza na platformie Stripe. Środki te pomniejszone będą o należne Cabinest opłaty (wynagrodzenie) związane ze świadczeniem usług przez Cabinest na rzecz Gospodarza.
Strony mogą dokonywać kompensaty i potrącenia przysługujących im względem siebie roszczeń.
Każda Strona we własnym imieniu oświadcza, że wyraża zgodę na dostarczanie dokumentów księgowych (w tym faktur VAT) w formie elektronicznej, bez własnoręcznego podpisu wystawcy. Celem ułatwienia obiegu dokumentów księgowych Cabinest wskazuje swój adres e-mail do otrzymywania tych dokumentów: [email protected]. Wszelka korespondencja dotycząca rozliczeń finansowych między Cabinest a Gospodarzem powinna być prowadzona z uwzględnieniem tego adresu e-mail oraz adresu e-mail przypisanego do konta Użytkownika, jakim jest Gospodarz, przynajmniej w charakterze wskazania ich „do wiadomości”.
Za dzień zapłaty uznaje się dzień obciążenia rachunku bankowego Strony dokonującej płatności.
Cabinest może umożliwiać w ramach Platformy Cabinest dokonanie płatności przez Użytkownika w walucie innej niż polski złoty (PLN). W przypadku, gdy płatność dokonywana jest w innej walucie, wartość wynagrodzenia należnego Cabinest obliczana jest na podstawie oficjalnego kursu Narodowego Banku Polskiego dla tej waluty publikowanego w ostatnim dniu roboczym miesiąca kalendarzowego, w którym doszło do płatności.
Gospodarz oświadcza, że wszelkie podatki, opłaty i inne koszty związane ze świadczeniem usługi (takie jak np. koszty energii elektrycznej, gazu, wody, opłat związanych z wywozem śmieci) – jeśli nie były wskazane jako stanowiące elementy usługi turystycznej lub usługi dodatkowej – Gospodarz ponosić będzie we własnym zakresie i nie może z tego tytułu żądać żadnych płatności od Cabinest, Użytkownika lub Gości, chyba że wskazano inaczej w opisie usługi lub podczas procesu dokonywania Rezerwacji.
Gospodarz zobowiązany jest do zapłaty podatków i opłat oraz innych kosztów (np. związanych z zatrudnieniem personelu), które są niezbędne do funkcjonowania Obiektu i wykorzystywania go do celów turystycznych.
Począwszy od 01 stycznia 2026 r. ceny zawarte w Załączniku nr 1 do Warunków Handlowych podlegać będą raz w roku indeksacji o wskaźnik realnego wzrostu przeciętnego wynagrodzenia w roku poprzedzającym indeksację w stosunku do roku poprzedniego, obliczanego i publikowanego przez Główny Urząd Statystyczny.
Gospodarz w pełni odpowiada za świadczenie swojej usługi względem Użytkownika oraz Gości. Rola Cabinest ogranicza się tylko do pośrednictwa i ewentualnego wsparcia w razie sporów, nieporozumień lub braku pełnej satysfakcji z usługi (reklamacje).
Gospodarz zobowiązany jest przekazać informację, z kim powinien skontaktować się Użytkownik lub Gość niezadowolony z usługi i jak może złożyć swoją reklamację.
Gospodarz zapewnia możliwość bezpłatnego anulowania Rezerwacji przez Użytkownika do 14. dnia poprzedzającego dzień rozpoczęcia świadczenia usługi turystycznej dla tego Użytkownika (Gospodarz może umożliwić bezpłatne anulowanie Rezerwacji również w innych okresach).
Gospodarz przed rozpoczęciem świadczenia usługi powinien upewnić się, że wszyscy Goście zapoznali się z zasadami korzystania z Obiektu oraz je akceptują. Jeżeli świadczenie usługi wiąże się ze specjalnym przygotowaniem Gości (np. szkoleniem korzystania z jakichś urządzeń), Gospodarz powinien przygotować Gości przed umożliwieniem im korzystania z Obiektu.
Gospodarz będzie świadczyć Gościom usługi z należytą starannością i co najmniej na takim poziomie jakości, na jakim świadczy te usługi dla innych osób niż osoby korzystające z Platformy Cabinest.
W celu zapewnienia należytej jakości świadczenia usług przez Gospodarza wszelka komunikacja między Użytkownikiem, Gośćmi a Gospodarzem poprzedzająca rozpoczęcie świadczenia usługi turystycznej lub dodatkowej powinna odbywać się za pomocą Platformy Cabinest, jeśli Platforma Cabinest taką funkcjonalność posiada. Gospodarz zobowiązany jest do odpowiedzi na pytania Użytkownika lub Gości w możliwie jak najkrótszym czasie.
Cabinest zastrzega sobie prawo okresowej weryfikacji jakości usług turystycznych i dodatkowych świadczonych przez Gospodarza. Cabinest ma prawo powiadomić stosowne organy i instytucje nadzorujące, jeśli w wyniku tych działań pozyska informacje uprawdopodobniające istnienie zagrożenia dla życia i zdrowia osób korzystających z usług turystycznych lub dodatkowych lub innych poważnych nieprawidłowości.
każda Strona oświadcza, że będzie samodzielnie odpowiadać za przetwarzanie danych osobowych zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej: „RODO”).
Administratorem danych osobowych, zgodnie z art. 6 i 7 RODO, jest każda Strona z osobna i na podstawie art. 28 RODO powierza ona dane osobowe drugiej Stronie w zakresie niezbędnym do realizacji postanowień łączącej ich umowy. Charakter i cel przetwarzania wynikają z akceptacji Regulaminu przez Gospodarza oraz akceptacji Warunków Handlowych (umowa podstawowa). Niniejsze Warunki Handlowe powinny być traktowane jako umowa uwzględniająca postanowienia umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych. Przetwarzający dane zobowiązany jest: 1) podjąć wszelkie środki wymagane na mocy art. 32 RODO, w szczególności wdrożyć odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, by przetwarzanie spełniało wymogi RODO i chroniło prawa osób, których dane dotyczą; 2) podjąć odpowiednie środki techniczne i organizacyjne przeciwko utracie, przypadkowemu lub niezgodnemu z prawem zniszczeniu, zmodyfikowaniu, nieuprawnionemu ujawnieniu lub nieuprawnionemu dostępowi do powierzonych danych osobowych; 3) prowadzić rejestr kategorii czynności przetwarzania, o którym mowa w RODO; 4) biorąc pod uwagę charakter przetwarzania, w miarę możliwości pomagać administratorowi danych poprzez odpowiednie środki techniczne i organizacyjne wywiązać się z obowiązku odpowiadania na żądania osoby, której dane dotyczą, w zakresie wykonywania jej praw określonych w rozdz. III RODO; 5) uwzględniając charakter przetwarzania oraz dostępne mu informacje, pomagać administratorowi danych wywiązać się z obowiązków określonych w art. 32-36 RODO; 6) udzielać administratorowi, na każde jego żądanie, informacji na temat przetwarzania powierzonych danych osobowych.
Każda ze Stron zobowiązuje się poinformować wszystkie osoby związane z realizacją umowy o obowiązkach dotyczących danych osobowych spoczywających na Stronie w związku z umową. Na żądanie którejkolwiek ze Stron, druga Strona zobowiązana będzie przedstawić pisemne potwierdzenie, że zrealizowała ten obowiązek.
Każda ze Stron ponosi wobec drugiej Strony pełną odpowiedzialność z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania obowiązków związanych z powierzeniem przetwarzania danych osobowych. Przetwarzający zobowiązuje się, że udostępni administratorowi danych, które zostały przetwarzającemu powierzone do przetwarzania, wszelkie informacje niezbędne do wykazania spełnienia obowiązków określonych w art. 28 RODO oraz umożliwi administratorowi lub podmiotowi przez niego wskazanemu przeprowadzenie kontroli lub audytów i przyczyni się do nich. Administrator zobowiązany jest dokumentować wszelkie naruszenia ochrony danych osobowych, w tym okoliczności tych naruszeń, ich skutki oraz podjęte działania zaradcze.
Gospodarz oświadcza, że nie będzie powierzał przetwarzania danych osobowych podmiotom trzecim. Każde takie powierzenie powinno odbywać się po uzyskaniu uprzedniej pisemnej zgody Cabinest. Podmiot trzeci (podprocesor) ma obowiązek zawarcia z Gospodarzem umowy powierzenia danych osobowych zgodnej z RODO i postanowieniami niniejszej umowy.
Gospodarz oświadcza, że ma świadomość, iż w ramach Platformy Cabinest będzie mieć dostęp do niektórych danych osobowych Użytkowników i Gości i zobowiązuje się przetwarzać te dane tylko na potrzeby usługi objętej Rezerwacją.
Gospodarz potwierdza, że nie będzie udzielać dostępu do danych logowania do konta Użytkownika osobom trzecim. W przypadku, gdy Gospodarz przechowuje dane o Użytkownikach i Gościach w inny sposób (i nie pozyskał tych danych bezpośrednio od Użytkownika czy Gościa, np. podczas weryfikacji ich tożsamości przed rozpoczęciem świadczenia usługi turystycznej lub dodatkowej), wówczas Gospodarz zobowiązany jest dane pozyskane z Platformy Cabinest przechowywać w sposób bezpieczny, uniemożliwiający nieupoważnionym osobom trzecim dostęp do nich lub ich wykorzystanie. Gospodarz nie może bez zgody Gościa udostępniać jego danych osobowych, w tym wizerunku. Jeżeli Gospodarz zamierza wykorzystać dane osobowe, w tym wizerunek, w jakimś celu (np. na potrzeby marketingu bezpośredniego), zobowiązany jest uzyskać zgodę od osoby, której dane dotyczą.
Strony zobowiązują się do zachowania w tajemnicy Informacji Poufnych.
Nie stanowią Informacji Poufnych:
informacje, które Strona otrzymująca uzyskała od osób trzecich z wyjątkiem informacji uzyskanych od osoby, która dopuściła się w tym zakresie naruszeń prawa lub postanowień o zachowaniu poufności – jeżeli Strona otrzymująca wiedziała lub przy zachowaniu należytej staranności powinna była wiedzieć o tym, że osoba ta działa bezprawnie lub z naruszeniem postanowień umownych,
informacje, które Strona otrzymująca uzyskała w wyniku wyłącznie własnych zgodnych z prawem działań,
informacje, które były lub stały się powszechnie znane bez winy Strony otrzymującej.
Informacje Poufne mogą zostać ujawnione, w odpowiednim zakresie, jeżeli:
jest to wymagane normami bezwzględnie obowiązującego prawa lub do ich ujawnienia Strona otrzymująca zostanie zobowiązana prawomocnym (natychmiastowo wykonalnym) orzeczeniem sądu lub ostateczną decyzją organu administracji,
Strona otrzymująca uzyskała na to wcześniej pisemną lub mailową (w obu przypadkach pod rygorem nieważności) zgodę drugiej Strony.
Informacje Poufne mogą być ujawnione przez Stronę jej doradcom prawnym, księgowym, podatkowym, ubezpieczycielowi, ubezpieczającemu, audytorom lub podmiotom prowadzącym due diligence w zakresie niezbędnym do realizacji przez nich swoich usług.
Ujawniając Informacje Poufne osobie trzeciej Strona otrzymująca powinna poinformować ją o poufnym charakterze tej informacji i zobowiązać ją do zachowania Informacji Poufnych w tajemnicy na zasadach co najmniej tak surowych jak w łączącej Strony umowie.
Obowiązek zachowania Informacji Poufnych trwa przez cały czas trwania umowy oraz przez 3 lata od zakończenia obowiązywania umowy lub stwierdzenia jej nieważności.
Warunki Handlowe stanowią postanowienia Stron, które wchodzą w życie z dniem ich akceptacji przez Gospodarza.
W wyniku akceptacji Warunków Handlowych postanowienia wiążą Strony przez czas nieokreślony i te postanowienia mogą być wypowiedziane przez każdą ze Stron z miesięcznym terminem wypowiedzenia, przy czym skuteczność tego wypowiedzenia następuje z chwilą zakończenia świadczenia przez Gospodarza wszystkich usług turystycznych lub dodatkowych, co do których dokonano Rezerwacji oraz wzajemnego rozliczenia Stron z tytułu współpracy określanej Warunkami Handlowymi.
Z chwilą zakończenia obowiązywania przez Strony Warunków Handlowych, Gospodarz traci ten status w ramach Platformy Cabinest, co nie jest równoznaczne z usunięciem konta użytkownika. Wówczas Użytkownik może nadal korzystać z innych usług, jakie oferuje Platforma Cabinest, w tym w szczególności dokonywać Rezerwacji usług świadczonych przez innych Gospodarzy.
Wypowiedzenie Warunków Handlowych, jeśli Strony nie ustaliły inaczej, nie stoi na przeszkodzie dalszemu oferowaniu usług świadczonych za pomocą Obiektów Gospodarza do czasu zakończenia obowiązywania Warunków Handlowych. Gospodarz może też zablokować możliwość dokonywania Rezerwacji świadczonych przez siebie usług.
Rozwiązanie, wypowiedzenie lub wygaśnięcie Warunków Handlowych nie wpływa na wcześniej zrealizowane Rezerwacje oraz prawa i obowiązki Stron z nimi związane (w tym zakresie rozliczeń).
Każda ze Stron może wypowiedzieć Warunki Handlowe w trybie natychmiastowym w następujących sytuacjach:
oferowana przez Gospodarza usługa nie jest lub nie może być świadczona w istotnym zakresie,
Platforma Cabinest nie posiada istotnych funkcjonalności, które są kluczowe dla należytej prezentacji usługi, jaką zamierza świadczyć Gospodarz,
którakolwiek ze Stron zakończyła swoją działalność gospodarczą, wszczęła likwidację, postępowanie restrukturyzacyjne, upadłościowe lub doszło do rozwiązania Strony bez przeprowadzenia likwidacji,
kontakt z drugą Stroną jest utrudniony, co oznacza, że w ciągu 7 dni nie odpowiedziała na wiadomości przesyłane drogą elektroniczną lub kontakt telefoniczny,
druga Strona istotnie naruszyła postanowienia Warunków Handlowych, w szczególności poprzez nierealizowanie swoich obowiązków lub złożenie nieprawdziwych oświadczeń,
Gospodarz utracił niezbędne prawa do Obiektu lub do świadczenia usług przedstawionych na Platformie Cabinest.
Każda ze Stron ma prawo przed wypowiedzeniem Warunków Handlowych poinformować drugą Stronę o okolicznościach, które jej ocenie uzasadniają wypowiedzenie Warunków Handlowych, i wezwać drugą Stronę do zaniechania naruszeń i podjęcia działań naprawczych. W takiej sytuacji okres wyznaczany drugiej Stronie na realizację wezwania nie może być krótszy niż 7 dni kalendarzowych.
Status Gospodarza jest niezbywalny i trwale powiązany z kontem konkretnego Użytkownika. W przypadku, gdy dany Użytkownik utraci prawo reprezentowania Gospodarza, na żądanie tego Użytkownika lub osoby, która wykaże prawo do reprezentowania Gospodarza, uprawnienia związane z zarządzaniem Obiektem mogą być przeniesione na innego Użytkownika.
Cabinest oświadcza, że Platforma Cabinest podlega stałemu rozwojowi, w tym poprzez wprowadzanie nowych funkcji, modyfikowanie istniejących i usuwanie już istniejących. Cabinest oświadcza, że w okresie związania Stron Warunkami Handlowymi Platforma Cabinest będzie objęta wsparciem technicznym, które będzie realizował Cabinest lub jego podwykonawcy. Pytania, informacje o błędach lub sugestie usprawnień należy kierować do osoby wskazanej do kontaktu lub na adres e-mail [email protected], chyba że Platforma Cabinest umożliwia alternatywne narzędzia kontaktu z pomocą techniczną. Osoby wchodzące w skład wsparcia technicznego pozostają w kontakcie telefonicznym i za pośrednictwem poczty e-mail w dni robocze w godzinach od 10:00 do 16:00. Zmiany na Platformie Cabinest w zakresie funkcjonalności nie wpływają na ważność umowy wiążącej Strony i nie stanowią podstawy do jej wypowiedzenia, chyba że wskutek zmiany Platforma Cabinest utraci cechę pozwalającą na dokonywanie Rezerwacji usług świadczonych przez Gospodarza.
Cabinest podejmuje działania, by możliwie szybko rozwiązywać problemy techniczne. Żadne postanowienie Warunków Handlowych nie powinno być jednak traktowane jako zobowiązanie Cabinest do rozwiązania problemu (w szczególności w przypadku, gdy ma marginalne znaczenie dla funkcjonowania Platformy Cabinest) ani do rozwiązania w określonym czasie.
Otrzymując dostęp do Platformy Cabinest, każdy Użytkownik (w tym mający status Gospodarza) otrzymuje również dostęp do wszelkich aktualizacji Platformy Cabinest. Cabinest będzie regularnie aktualizować Platformę Cabinest oraz utrzymywać jej funkcjonalności tak, by możliwie jak najlepiej odpowiadać potrzebom Użytkowników, niemniej Cabinest wskazuje, że Platforma Cabinest i świadczone za jej pomocą usługi pośrednictwa i inne są w ciągłym rozwoju, toteż są dostarczane w stanie „takim, jak są” (as-is) i Cabinest nie udziela żadnej gwarancji dotyczącej Platformy Cabinest, w tym w zakresie użyteczności handlowej, zadowalającej jakości czy przydatności do określonego celu. Cabinest, mimo podejmowanych działań w celu zapewnienia wysokiej responsywności funkcjonowania Platformy Cabinest, nie gwarantuje Gospodarzowi, że Platforma Cabinest będzie zdolna współpracować z dowolnym urządzeniem, systemem operacyjnym lub zewnętrznym oprogramowaniem, którym posługuje się Gospodarz. Strony ustalają, że w pełnym dopuszczalnym prawem zakresie Cabinest nie będzie ponosić odpowiedzialności za szkody spowodowane brakiem przydatności Platformy Cabinest do jakiegokolwiek celu lub brakiem zdolności do współpracy z innym urządzeniem, systemem operacyjnym lub zewnętrznym oprogramowaniem.
Gospodarz przyjmuje do wiadomości wskazane w Warunkach Handlowych ograniczenia odpowiedzialności Cabinest i zgadza się, że całe ryzyko wynikające z korzystania z Platformy Cabinest w sposób inny niż przewidziany w Regulaminie i Warunkach Handlowych ponosi sam Gospodarz.
Cabinest nie gwarantuje nieprzerwanej dostępności Platformy Cabinest. W przypadku przerw w dostępności, za które odpowiada Cabinest, Cabinest dołoży starań, by przywrócić dostępność w krótkim czasie. Gospodarz nie jest uprawniony do dochodzenia roszczeń z tytułu wad w przypadku jakichkolwiek ograniczeń przydatności funkcji Platformy Cabinest do ich umownego celu. Strony uznają, że jako drobną wadę przydatności Platformy Cabinest uznają sytuację, w której Platforma Cabinest jest niedostępna przez łącznie 7 pełnych dni w 12-miesięcznym przedziale czasowym.
Jeżeli Gospodarz wyrazi na to zgodę, może otrzymać dostęp do funkcjonalności Platformy Cabinest w ich produkcyjno-testowych wersjach. Cabinest wskazuje, że takie funkcjonalności Platformy Cabinest 1) mogą nie działać poprawnie, 2) mieć zmniejszoną lub ograniczoną funkcjonalność, 3) może im brakować niektórych funkcji oraz 4) mogą być usunięte z Platformy Cabinest w każdym czasie, za co Cabinest nie ponosi odpowiedzialności. Cabinest wskazuje, że takie funkcjonalności Platformy Cabinest nie stanowią ukończonych elementów Platformy Cabinest, toteż korzystanie z nich może odbiegać od korzystania z pozostałych elementów Platformy Cabinest. Gospodarz, który otrzymał dostęp do takich funkcjonalności, zobowiązany jest zachować pełna poufność na ich temat, w tym względem innych Gospodarzy czy operatorów innych platform rezerwacyjnych, z którymi ten Gospodarz współpracuje.
Strony uznają wszystkie postanowienia Warunków Handlowych za ważne i skuteczne. Jeżeli jakiekolwiek postanowienie Warunków Handlowych okaże się lub stanie się nieważne lub bezskuteczne, pozostaje to bez wpływu na ważność i skuteczność innych postanowień Warunków Handlowych. Strony wówczas niezwłocznie przyjmą takie postanowienie, którego cel biznesowy jest tożsamy lub możliwie zgodny z celem postanowienia uznanego za nieważne lub nieskuteczne
Strony zobowiązują się rozwiązywać spory w drodze prowadzonych w dobrej wierze negocjacji, a w przypadku, gdy w ciągu 30 dni nie dojdą do porozumienia w ten sposób, sąd właściwym miejscowo do rozpoznania sporu będzie sąd siedziby Cabinest, chyba że powszechnie obowiązujące przepisy wskazują inny sąd jako wyłącznie właściwy miejscowo.
Wszelkie zmiany Warunków Handlowych wymagają formy dokumentowej pod rygorem nieważności. Strony mogą kwestie związane z bieżącą współpracą uzgadniać również w inny sposób, np. telefonicznie.
Gospodarz nie może przenieść praw i obowiązków wynikających z Warunków Handlowych na osobę trzecią bez uprzedniej zgody Cabinest.
Żadne zachowanie Cabinest (lub brak zachowania) nie może być interpretowane jako zrzeczenie się uprawnień Cabinest wynikających z Warunków Handlowych.
Warunki Handlowe oraz wszelkie zobowiązania umowne i pozaumowne z nimi związane podlegają prawu polskiemu i powinny być zgodnie z polskim prawem interpretowane.
Jurysdykcję w zakresie Warunków Handlowych mają sądy polskie, chyba że powszechnie obowiązujące przepisy wskazują inny sąd jako wyłącznie właściwy miejscowo.
W sprawach nieuregulowanych w Warunkach Handlowych znajdują zastosowanie postanowienia Regulaminu.
W celu uniknięcia wątpliwości, przyjmuje się, że żadne z postanowień Warunków Handlowych nie ogranicza ani nie może być interpretowane jako ograniczające prawa konsumenta i osoby fizycznej korzystającej z Platformy Cabinest nie w celach zawodowych wynikających z w szczególności z przedmiotu wykonywanej działalności gospodarczej, jakie przysługują mu na mocy powszechnie obowiązujących na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przepisów prawa.
Niniejsze brzmienie Warunków Handlowych przyjęto w dniu 26 czerwca 2025 r.
Lp. | Rodzaj opłaty | Koszt netto (bez podatku VAT) |
---|---|---|
1. | Opłata roczna za dostępność Obiektów Gospodarza na Platformie Cabinest (subskrypcja roczna Platformy Cabinest za każdy kolejny rok) | 400,00 zł x liczba Obiektów udostępnianych przez Gospodarza na Platformie Cabinest |
2. | Bazowa opłata prowizyjna za doprowadzenie do Rezerwacji usługi świadczonej przez Gospodarza na rzecz Gości | 14% łącznej ceny Rezerwacji |
Opłata roczna uiszczana jest na podstawie faktury VAT wystawianej przez Cabinest na Gospodarza jako odbiorcę usługi pośrednictwa i płatna na rachunek bankowy Cabinest wskazany na fakturze. Opłata prowizyjna płatna jest za pomocą serwisu Stripe i automatycznie odejmowana od zapłaconej przez Użytkownika ceny Rezerwacji podczas jej przekazywania Gospodarzowi. Opłata prowizyjna uwzględnia koszty transakcyjne serwisu Stripe.
Limitowana promocja dla pierwszych 100 Gospodarzy:
Lp. | Rodzaj obniżonej opłaty prowizyjnej | Koszt netto (bez podatku VAT) |
---|---|---|
1. | Obniżona opłata prowizyjna za doprowadzenie do Rezerwacji usługi świadczonej przez Gospodarza na rzecz Gości | opłata prowizyjna niższa o 2%, jeśli Obiekt Gospodarza dostępny jest wyłącznie na Platformie Cabinest i nie jest dostępny na platformach rezerwacyjnych prowadzonych przez polskie podmioty opłata prowizyjna niższa o 4%, jeśli Obiekt Gospodarza dostępny jest wyłącznie na Platformie Cabinest i nie jest dostępny na żadnych innych (w tym zagranicznych) platformach rezerwacyjnych * obniżone opłaty prowizyjne nie łączą się ze sobą (tzn. możliwe jest maksymalne obniżenie opłaty prowizyjnej o 4%) |
2. | Opłata prowizyjna za doprowadzenie do Rezerwacji usługi świadczonej przez Gospodarza na rzecz Gości | opłata prowizyjna niższa o 2%, jeśli Gospodarz regularnie promuje Platformę Cabinest za pomocą swoich profili w serwisach społecznościowych (za regularne promowanie uznaje się łącznie w ciągu miesiąca kalendarzowego zamieszczenie: 1) minimum 1 publicznie dostępnego wpisu w serwisie Instagram, 2) zamieszczenie linku do tego wpisu Gospodarza na Platformie Cabinest w ramach opisu Gospodarza (biogramu Gospodarza) oraz 3) zamieszczenie dedykowanego przycisku linkującego do wpisu Gospodarza na Platformie Cabinest). Wpis zamieszczony przez Gospodarza oraz prowadzące do niego linki i przyciski linkujące na Platformie Cabinest muszą być dostępne co najmniej przez 1 pełny miesiąc kalendarzowy od dnia publikacji wpisu i dodania linku oraz przycisku. |
Możliwości obniżenia opłaty prowizyjnej przewidziane w punktach 1 i 2 tabeli powyżej łączą się, co oznacza, że Gospodarz, którego Obiekt może być zarezerwowany globalnie wyłącznie na Platformie Cabinest oraz ponadto regularnie promujący Platformę Cabinest (w tym swoje Obiekty) może obniżyć opłatę prowizyjną z tytułu Rezerwacji usługi świadczonej za pomocą tego Obiektu aż o 6%, a więc tylko do 8% łącznej ceny Rezerwacji!
Sposób promowania Platformy Cabinest uprawniający do zastosowania obniżonej opłaty prowizyjnej: